Panel Socio-Economique Liewen zu Lëtzebuerg III (PSELL3)
    Socio-Economic Panel of Liewen zu Lëtzebuerg III (PSELL3)
    PSELL 3 (Panel Socio-Economique Liewen zu Lëtzebuerg) is a survey conducted amongst people and households residing in the Grand Duchy with the aim of gaining an understanding of their living conditions. The socioeconomic panel was first constituted in 2003 and is used to build and test social and economic indicators and assess the impact of economic and social policies on the population's living conditions, particularly in terms of income, work, social security, education, health, housing, transport, consumption and savings.
    Demography
    Health
    Housing
    Income
    Economic Activity
    Living Conditions
    Poverty
    Secondary Schools


    PPK060
    Concernant vos études dans le secondaire supérieur, dans quel établissement étiez-vous (ou êtes-vous) ?
    TAG: Secondary Schools
    PPK061
    Concernant vos études dans le secondaire supérieur, dans quel établissement étiez-vous (ou êtes-vous) ? Etablis. À l'étranger : précisez
    TAG: Secondary Schools
    PPK062
    Concernant vos études dans le secondaire supérieur, dans quel établissement étiez-vous (ou êtes-vous) ? Autre établis. Au Luxembourg, précisez :
    TAG: Secondary Schools
    PPK070
    Concernant vos études dans le secondaire supérieur, dans quelle section étiez-vous (ou êtes-vous) ?
    TAG: Secondary Schools
    PPK071
    Concernant vos études dans le secondaire supérieur, dans quelle section étiez-vous (ou êtes-vous) ? Précisez le domaine
    TAG: Secondary Schools
    PPK080
    Auriez-vous préféré suivre une autre formation que celle suivie dans le secondaire supérieur ?
    TAG: Secondary Schools
    PPK081
    Pour quelle(s) raison ne l'avez-vous pas fait ?
    TAG: Secondary Schools
    PPK090
    Les raisons du choix de cette formation dans le secondaire supérieur : l'intérêt pour les matières de cette formation
    TAG: Secondary Schools
    PPK091
    Les raisons du choix de cette formation dans le secondaire supérieur : le fait de bien réussir dans les matières de cette formation
    TAG: Secondary Schools
    PPK092
    Les raisons du choix de cette formation dans le secondaire supérieur : le fait de ne pas être intéressé par d'autres domaines de formation
    TAG: Secondary Schools
    PPK093
    Les raisons du choix de cette formation dans le secondaire supérieur : le fait d'avoir des résultats scolaires trop insuffisants pour faire autre chose
    TAG: Secondary Schools
    PPK094
    Les raisons du choix de cette formation dans le secondaire supérieur : une idée bien précise du métier que vous vouliez faire
    TAG: Secondary Schools
    PPK100
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier laissant du temps libre pour les loisirs
    TAG: Secondary Schools
    PPK101
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier laissant du temps pour la famille
    TAG: Secondary Schools
    PPK102
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un large éventail de métiers possibles
    TAG: Secondary Schools
    PPK103
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier où il y a beaucoup de places sur le marché du travail
    TAG: Secondary Schools
    PPK104
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à de bons revenus professionnels
    TAG: Secondary Schools
    PPK105
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier sans risque de chômage
    TAG: Secondary Schools
    PPK106
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier pas traditionnel pour votre sexe
    TAG: Secondary Schools
    PPK107
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à un métier traditionnel pour votre sexe
    TAG: Secondary Schools
    PPK108
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à reprendre le métier ou l'entreprise de votre père
    TAG: Secondary Schools
    PPK109
    Le choix de cette formation dans le secondaire supérieur en pensant à accéder : à reprendre le métier ou l'entreprise de votre mère
    TAG: Secondary Schools
    PPK110
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Un ou plusieurs enseignants
    TAG: Secondary Schools
    PPK111
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Des spécialistes de l'orientation
    TAG: Secondary Schools
    PPK112
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Votre père
    TAG: Secondary Schools
    PPK113
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Votre mère
    TAG: Secondary Schools
    PPK114
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Une autre personne
    TAG: Secondary Schools
    PPK114p
    Les personnes qui vous ont influencé sur cette formation dans le secondaire supérieur : Une autre personne, précisez
    TAG: Secondary Schools
    PPK120
    Raison la plus importante pour le choix se cette formation du secondaire supérieur
    TAG: Secondary Schools
    PPK140
    Quel était votre niveau de compétences en mathématique à la fin du secondaire supérieur
    TAG: Secondary Schools
    PPK141
    Quel était votre niveau de compétences en français à la fin du secondaire supérieur
    TAG: Secondary Schools
    PPK142
    Quel était votre niveau de compétences en allemand à la fin du secondaire supérieur
    TAG: Secondary Schools
    PPK143
    Quel était votre niveau de compétences en sciences à la fin du secondaire supérieur
    TAG: Secondary Schools

    LISER database access and use policy

    As part of its studies and research, LISER has collected large amounts of data from various projects the Institute has carried out since its creation. LISER has also conducted a significant number of surveys in the country and in bordering countries mainly concerning individuals and households, from which it has analysed and archived information.

    LISER aims to increase the value of the data collected by making it available to the scientific community.

    It is, therefore, necessary to lay down essential rules for accessing the Institute's different databases. These rules concern the confidentiality statutes that are to be complied with as well as general conditions of use and procedures for accessing the multiple databases.

    This policy specifies the types of databases LISER makes available, as well as how they can be used, either :

    • (a) Externally, by user requests from the scientific community,
    • (b) Internally, by all LISER employees or by visitors to LISER.


    Data access conditions

    By default, all the databases owned or co-owned by LISER are accessible to all LISER employees on simple request (using a confidentiality declaration form). There may be specific cases that differ, namely databases of which LISER is not the sole owner. For the latter case, each database has its own arrangements (generally a specific data agreement form).

    For people external to LISER, access to data varies depending on the legal status and confidentiality level of the database requested. Therefore, depending on the database's confidentiality level, access may be granted only within LISER (physical entity) through an individualised and secure IT account. In all cases, access is requested using a form (see 'How to make a request').

    The aim of our policy is to facilitate access to data for research. The rules laid down are not used to hinder research or any other arbitrary desire to control. Rather, the aim is to put researchers in a position of responsibility with regard to data whose dissemination may be limited due to legal obligations (protection of persons, professional secrecy, etc.) or due to the data producer's interest (privilege of use, right of quotation, etc.).

    How to make a request

    The data access procedures differ depending on the user and data status. In all cases, users must sign an individual commitment.

    Data can be requested :

    • By contacting the LISER Data Centre : dataservice@liser.lu,
    • Or by drawing up (if one is available for the database requested) a LISER Agreement on data access or provision. (downloadable).
      Users provide information on their status and are requested to indicate which research project their request relates to. The published and signed documents must be sent by post to the following address :

      The Luxembourg Institute of Socio-Economic Research (LISER)
      11 Porte des Sciences Campus Belval
      L-4366 Esch-sur-Alzette
      Luxembourg